1./ Rieš nerovnicu, riešenie vyznač na číselnej osi, zapíš interval, urob overenie:
-3.(2x + 4) ≥ -8 – (x – 1)
2./ Rieš nerovnicu, riešenie vyznač na číselnej osi, zapíš interval:
𝑥+1
5
−
𝑥−2
2
<
3
10
3./ Pre aké celé kladné čísla b má výraz 5𝑏+4
3
hodnotu menšiu ako 7?
4./ Rieš nerovnicu: 2.(4x-5) <3+8.(2+x)
Domáca úloha
1./ Rieš nerovnicu, riešenie vyznač na číselnej osi, zapíš interval, urob skúšku: -2.(3x + 1) ≥ 19 – (x + 6)
2./ Pre aké celé záporné čísla c má výraz 2𝑐+40
3
hodnotu väčšiu ako 12?
3./ Od školy vyrážajú domov dvaja spolužiaci opačnými smermi. Alex kráča rýchlosťou 5 km/h a Tobias
rýchlosťou 6 km/h. Ako budú od seba vzdialení za 36 minút?
Hľadáš doučovanie predmetu matematika? Nájdi si správneho doučovateľa predmetu matematika pre doučovanie online alebo osobne v tvojom okolí.
Pre správne fungovanie stránky pristupujeme k informáciám uloženým v tvojom zariadení. Ide napríklad o cookies alebo lokálnu pamäť prehliadača. Ukladáme tam dáta potrebné pre fungovanie stránky, údaje využívané na analytické účely alebo údaje ukladané tretími stranami.
Ak sú tieto informácie nevyhnutné pre chod stránky, ukladáme ich hneď automaticky. Na všetky ostatné potrebujeme súhlas, ktorý môžeš udeliť nižšie. Tvoj súhlas si uchováme 12 mesiacov, pri odmietnutí sa ťa na súhlas opäť opýtame po 6 mesiacoch, svoje rozhodnutie však môžeš zmeniť kedykoľvek. Bližšie informácie nájdeš na stránke ochrany osobných údajov a vo všeobecných podmienkach používania.